REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO
WWW.NATUART.PL
§ 1
POSTANOWIENIA OGÓLNE
1. Sklep www.natuart.pl działa na zasadach określonych w niniejszym
Regulaminie.
2. Regulamin określa warunki zawierania i rozwiązywania Umów Sprzedaży
Produktu oraz tryb postępowania reklamacyjnego, a także rodzaje i zakres
usług świadczonych drogą elektroniczną przez Sklep www.natuart.pl, zasady
świadczenia tych usług, warunki zawierania i rozwiązywania umów o
świadczenie usług drogą elektroniczną.
3. Każdy Usługobiorca z chwilą podjęcia czynności zmierzających do
korzystania z Usług Elektronicznych Sklepu www.natuart.pl zobowiązany jest
do przestrzegania postanowień niniejszego Regulaminu.
4. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie
przepisy:
4.1. ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002
r.,
4.2. ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r.,
4.3. ustawy o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich z dnia 23
września 2016 r.,
4.4. ustawy Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. oraz inne właściwe
przepisy prawa polskiego.
§ 2
DEFINICJE ZAWARTE W REGULAMINIE
1. FORMULARZ KONTAKTOWY – formularz dostępny na stronie
internetowej www.natuart.pl umożliwiający wysłanie wiadomości do
Usługodawcy.
2. FORMULARZ REJESTRACJI – formularz
dostępny na stronie internetowej www.natuart.pl umożliwiający utworzenie
Konta.
3. FORMULARZ ZAMÓWIENIA – formularz
dostępny na stronie internetowej www.natuart.pl umożliwiający złożenie
Zamówienia.
4. KLIENT – Usługobiorca, który zamierza zawrzeć lub
zawarł Umowę Sprzedaży ze Sprzedawcą.
5. KONSUMENT – osoba fizyczna, która dokonuje z
przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej
działalnością gospodarczą lub zawodową.
6. KONTO – oznaczony indywidualną nazwą (loginem) oraz
hasłem, zbiór zasobów w systemie teleinformatycznym Usługodawcy, w którym
gromadzone są dane Usługobiorcy w tym informacje o złożonych Zamówieniach.
7. PRODUKT – dostępna w Sklepie rzecz ruchoma albo usługa,
będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
8. REGULAMIN – niniejszy regulamin Sklepu.
9. SKLEP – Sklep internetowy Usługodawcy działający pod
adresem www.natuart.pl.
10. SPRZEDAWCA, USŁUGODAWCA – Monika
Baran wykonująca nierejestrowaną działalność gospodarczą, miejsce
wykonywania działalności oraz adres do doręczeń: Zajączkowice 2a, 27-425
Waśniów, adres poczty elektronicznej (e-mail): natuart30@gmail.com, numer
telefonu: +48 790 292 279.
11. UMOWA SPRZEDAŻY – Umowa Sprzedaży
Produktu zawarta między Klientem, a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu.
12. USŁUGA ELEKTRONICZNA – usługa
świadczona drogą elektroniczną przez Usługodawcę na rzecz Usługobiorcy za
pośrednictwem Sklepu.
13. USŁUGOBIORCA – osoba fizyczna, osoba prawna albo
jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa
przyznaje zdolność prawną korzystająca z Usługi Elektronicznej.
14. ZAMÓWIENIE – oświadczenie woli Klienta stanowiące
ofertę zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu ze Sprzedawcą.
§ 3
INFORMACJE DOTYCZĄCE PRODUKTÓW ORAZ ICH ZAMAWIANIA
1. Sklep www.natuart.pl prowadzi sprzedaż Produktów za pośrednictwem sieci
Internet.
2. Produkty oferowane w Sklepie są nowe, wolne od wad fizycznych i prawnych
i zostały legalnie wprowadzone na rynek polski.
3. Informacje znajdujące się na stronach internetowych Sklepu nie stanowią
oferty w rozumieniu przepisów prawa. Klient, składając Zamówienie, składa
ofertę kupna określonego Produktu na warunkach podanych w jego opisie.
4. Cena Produktu uwidoczniona na stronie internetowej Sklepu podana jest w
złotych polskich (PLN) i zawiera wszystkie składniki. Cena nie zawiera
kosztów dostawy.
5. Cena Produktu uwidoczniona na stronie Sklepu jest wiążąca w chwili
złożenia przez Klienta Zamówienia. Cena ta nie ulegnie zmianie niezależnie
od zmian cen w Sklepie, które mogą się pojawić w odniesieniu do
poszczególnych Produktów po złożeniu przez Klienta Zamówienia.
6. Zamówienia można składać:
6.1 poprzez witrynę internetową za pomocą Formularza Zamówień (Sklep
www.natuart.pl) – 24 godziny na dobę przez cały rok,
6.2 za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: natuart30@gmail.com ,
6.3 telefonicznie pod numerem: +48 790 292 279.
7. W celu złożenia Zamówienia, Klient nie ma obowiązku rejestracji Konta w
Sklepie.
8. Warunkiem złożenia Zamówienia w Sklepie przez Klienta jest zapoznanie
się z Regulaminem i akceptacja jego postanowień w czasie składania
Zamówienia.
9. Sklep realizuje Zamówienia złożone od poniedziałku do piątku w godzinach
pracy Sklepu tj. od 9.00 do 18.30 w dni robocze. Zamówienia złożone w dni
robocze po godz. 18.30, w soboty, niedziele oraz święta, będą rozpatrywane
następnego dnia roboczego.
10. Produkty w promocji (wyprzedaży) posiadają limitowaną liczbę sztuk i
Zamówienia na nie będą realizowane według kolejności ich wpływania aż do
wyczerpania się zapasów danego Produktu.
§ 4
ZAWARCIE UMOWY SPRZEDAŻY
1. Do zawarcia Umowy Sprzedaży, niezbędne jest wcześniejsze złożenie przez
Klienta Zamówienia udostępnionymi przez Sprzedawcę sposobami, zgodnie z § 3
pkt 6 oraz 8 Regulaminu.
2. Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego
otrzymanie.
3. Potwierdzenie przyjęcia Zamówienia, o którym mowa w pkt 2 niniejszego
paragrafu powoduje związanie Klienta jego Zamówieniem. Potwierdzenie
otrzymania Zamówienia następuje poprzez przesłanie wiadomości e-mail.
4. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia zawiera:
4.1. potwierdzenie wszystkich istotnych elementów Zamówienia,
4.2. formularz odstąpienia od umowy,
4.3. niniejszy Regulamin zawierający pouczenie o prawie do odstąpienia od
umowy.
5. Po weryfikacji Zamówienia, Sprzedawca niezwłocznie potwierdza przejęcie
Zamówienia do realizacji, poprzez wysłanie wiadomości e-mail. Potwierdzenie
przyjęcia Zamówienia do realizacji, powoduje związanie Klienta jego
Zamówieniem.
6. Z chwilą otrzymania przez Klienta wiadomości e-mail, o której mowa w pkt
4 niniejszego paragrafu, zostaje zawarta Umowa Sprzedaży między Klientem, a
Sprzedawcą.
7. Każda Umowa Sprzedaży będzie potwierdzana dowodem zakupu, który będzie
dołączany do Produktu i/lub wysyłany pocztą elektroniczna na adres mailowy
Klienta podany w Formularzu Zamówienia.
§ 5
SPOSOBY PŁATNOŚCI
1. Sprzedawca udostępnia następujące sposoby płatności:
1.1. płatność przelewem tradycyjnym na rachunek bankowy Sprzedawcy,
1.2. płatność za pośrednictwem elektronicznego systemu płatności (PayPal,
CashBill.pl),
1.3. płatność przy odbiorze u dostawcy tj. za tzw. pobraniem.
2. W przypadku płatności przelewem tradycyjnym, wpłaty należy dokonać na
rachunek bankowy numer: PL08 1050 1461 1000 0097 4674 3500 (ING Bank
Śląski) MONIKA BARAN, Zajączkowice 2a, 27-425 Waśniów. W tytule przelewu
należy wpisać „Zamówienie nr …”.
3. W przypadku płatności za pośrednictwem elektronicznego systemu płatności
Klient dokonuje zapłaty przed rozpoczęciem realizacji Zamówienia.
Elektroniczny system płatności umożliwia dokonanie płatności za pomocą
karty kredytowej lub szybkiego przelewu z wybranych polskich banków.
4. W przypadku płatności przy odbiorze przesyłka wysyłana jest po
weryfikacji poprawności danych adresowych. Klient jest zobowiązany do
zapłaty za Zamówienie i odebranie Produktu od dostawcy.
5. Klient zobowiązany jest do dokonania zapłaty ceny z tytułu Umowy
Sprzedaży w terminie 3 dni roboczych od dnia jej zawarcia, chyba że Umowa
Sprzedaży stanowi inaczej.
6. W przypadku wyboru płatności opisanych w pkt 1.1 oraz 1.2 niniejszego
paragrafu, Produkt zostanie wysłany dopiero po jego opłaceniu.
§ 6
KOSZT, TERMIN I SPOSOBY DOSTAWY PRODUKTU
1. Koszty dostawy Produktu, które pokrywa Klient, są ustalane w trakcie
procesu składania Zamówienia i są uzależnione od wyboru sposobu płatności
oraz sposobu dostawy zakupionego Produktu.
2. Na termin dostawy Produktu składa się czas kompletowania Produktu oraz
czas dostawy Produktu przez przewoźnika:
2.1. Czas kompletowania Produktów wynosi do 2 dni roboczych od momentu:
a) zaksięgowania środków pieniężnych wpłaconych z tytułu Umowy Sprzedaży na
rachunku Sprzedawcy albo
b) pozytywnej autoryzacji transakcji przez elektroniczny system płatności
lub
c) przyjęcia Zamówienia do realizacji przez Sprzedawcę w przypadku wyboru
zapłaty za pobraniem.
2.2. Dostawa Produktów stanowiących rzeczy ruchome przez przewoźnika
następuje w terminie przez niego deklarowanym tj. do 4 dni roboczych od
momentu nadania przesyłki (dostawa następuje wyłącznie w dni robocze z
wyłączeniem sobót, niedziel i świąt).
3. Zakupione w Sklepie Produkty są wysyłane wyłącznie na terenie Polski za
pośrednictwem Poczty Polskiej, paczkomatów InPost lub firmy kurierskiej.
4. Zakupione w Sklepie Produkty Klient może odebrać osobiście po
wcześniejszym kontakcie mailowym lub telefonicznym.
§ 7
REKLAMACJA PRODUKTU
1. Reklamacja z tytułu rękojmi.
1.1. podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy wobec Klienta będącego
Konsumentem lub podmiotem, o którym mowa w §10 Regulaminu, z tytułu rękojmi
obejmującej wady fizyczne i prawne, są określone w ustawie Kodeks cywilny z
dnia 23 kwietnia 1964 r.,
1.2. zawiadomienia o wadach dotyczących Produktu oraz zgłoszenie
odpowiedniego żądania można dokonać za pośrednictwem poczty elektronicznej
na adres: natuart30@gmail.com lub pisemnie na adres: Zajączkowice 2a, 27-425 Waśniów,
1.3. w powyższej wiadomości w formie pisemnej lub elektronicznej należy
podać jak najwięcej informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu
reklamacji, w szczególności rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości oraz
dane kontaktowe. Podane informacje znacznie ułatwią i przyspieszą
rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę,
1.4. dla oceny wad fizycznych Produktu, należy go dostarczyć na adres: Zajączkowice 2a, 27-425 Waśniów,
1.5. sprzedawca ustosunkuje się do żądania Klienta niezwłocznie, nie
później niż w terminie 14 dni od momentu zgłoszenia reklamacji,
1.6. w przypadku reklamacji Klienta będącego Konsumentem lub podmiotem, o
którym mowa w § 10 Regulaminu – nierozpatrzenie reklamacji w terminie 14
dni od jej zgłoszenia jest jednoznaczne z jej uwzględnieniem. W związku z
uzasadnioną reklamacją Klienta będącego Konsumentem lub podmiotem, o którym
mowa w § 10 Regulaminu, Sprzedawca pokrywa koszty odbioru, dostawy i
wymiany Produktu na wolny od wad,
1.7. Odpowiedź na reklamację jest przekazywana na papierze lub innym
trwałym nośniku np. wiadomość mailowa lub SMS.
§ 8
PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
1. Z zastrzeżeniem pkt 10 niniejszego paragrafu, Klient
będący jednocześnie Konsumentem lub podmiotem, o którym mowa w § 10
Regulaminu, który zawarł umowę na odległość, może od niej odstąpić bez
podania przyczyn, składając stosowne oświadczenie w terminie 14 dni. Do
zachowania tego terminu wystarczy wysłanie udostępnionego przez Sklep
oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
2. W razie odstąpienia od umowy, Umowa Sprzedaży jest uważana za
niezawartą, a Konsument lub podmiot, o którym mowa w § 10 Regulaminu mają
obowiązek zwrócić Produkt Sprzedawcy lub przekazać go osobie upoważnionej
przez Sprzedawcę do odbioru niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od
dnia, w którym odstąpił od umowy, chyba że Sprzedawca zaproponował, że sam
odbierze Produkt. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Produktu przed
jego upływem.
3. W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedaży należy dokonać zwrotu
Produktu na adres: Zajączkowice 2a, 27-425 Waśniów.
4. Konsument lub podmiot, o którym mowa w § 10 Regulaminu, ponoszą
odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu będące wynikiem
korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia
charakteru, cech i funkcjonowania Produktu. W celu stwierdzenia charakteru,
cech i funkcjonowania Produktów Konsument lub podmiot, o którym mowa w § 10
Regulaminu, powinni obchodzić się z Produktami i sprawdzać je tylko w taki
sam sposób, w jaki mogliby to zrobić w sklepie stacjonarnym.
5. Z zastrzeżeniem pkt 6 oraz 8 niniejszego paragrafu, Sprzedawca dokona
zwrotu wartości Produktu wraz z kosztami jego dostawy przy użyciu takiego
samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument lub
podmiot, o którym mowa w § 10 Regulaminu, wyraźnie zgodzili się na inny
sposób zwrotu, który nie wiąże się dla nich z żadnymi kosztami. Z
zastrzeżeniem pkt 7 niniejszego paragrafu, zwrot nastąpi niezwłocznie, a
najpóźniej w terminie 14 dni od momentu otrzymania przez Sprzedawcę
oświadczenia o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży.
6. Jeżeli Konsument lub podmiot, o którym mowa w § 10 Regulaminu, wybrali
sposób dostawy Produktu inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia
oferowany przez Sklep, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu im,
poniesionych przez nich dodatkowych kosztów.
7. Jeżeli Sprzedawca nie zaproponował, że sam odbierze Produkt od
Konsumenta lub podmiotu, o którym mowa w § 10 Regulaminu, może wstrzymać
się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania
rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta lub podmiot, o którym
mowa w § 10 Regulaminu, dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które
zdarzenie nastąpi wcześniej.
8. Konsument lub podmiot, o którym mowa w § 10 Regulaminu, odstępujący od
Umowy Sprzedaży, zgodnie z pkt 1 niniejszego paragrafu, ponoszą jedynie
koszty odesłania Produktu do Sprzedawcy.
9. Termin czternastodniowy, w którym Konsument lub podmiot, o którym mowa w
§ 10 Regulaminu, mogą odstąpić od umowy, liczy się od dnia, w którym
Konsument lub podmiot, o którym mowa w § 10 Regulaminu, objął Produkt w
posiadanie, a w przypadku usługi od dnia zawarcia umowy.
10.
Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje
Konsumentowi lub podmiotowi, o którym mowa w § 10 Regulaminu, w wypadku
Umowy Sprzedaży:
10.1
w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana,
wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu
jego zindywidualizowanych potrzeb,
10.2 w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w
zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić
ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli
opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu,
10.3 w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze
względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi
rzeczami,
10.4 w której przedmiotem świadczenia jest usługa, jeżeli Sprzedawca
wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Konsumenta, który został
poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia
przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od umowy,
10.5 w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu
zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia.
11. Prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży przysługuje zarówno Sprzedawcy,
jak i Klientowi, w przypadku niewykonania przez drugą stronę umowy swojego
zobowiązania w terminie ściśle określonym.
§ 9
POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE PRZEDSIĘBIORCÓW (B2B)
1.
W niniejszym paragrafie zawarto postanowienia dotyczące wyłącznie
przedsiębiorców nieobjętych ochroną wynikającą z Ustawy o prawach
konsumenta, o której mowa w § 10 Regulaminu
.
2. Sprzedawcy przysługuje prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży zawartej z
Klientem niebędącym Konsumentem w terminie 14 dni roboczych od dnia jej
zawarcia. Odstąpienie od Umowy Sprzedaży w tym wypadku może nastąpić bez
podania przyczyny i nie rodzi po stronie Klienta niebędącego Konsumentem
żadnych roszczeń w stosunku do Sprzedawcy.
3. Sprzedawca ma prawo ograniczyć w stosunku do Klientów niebędących
Konsumentami udostępnione przez niego sposoby płatności, w tym także
wymagać dokonania przedpłaty części bądź całości ceny sprzedaży bez względu
na wybrany przez Klienta sposób płatności oraz fakt zawarcia Umowy
Sprzedaży.
4. Korzyści i ciężary związane z Produktem oraz niebezpieczeństwo
przypadkowej utraty lub uszkodzenia Produktu przechodzą na Klienta
niebędącego Konsumentem z chwilą wydania przez Sprzedawcę Produktu
przewoźnikowi. Sprzedawca w takim wypadku nie ponosi odpowiedzialności za
utratę, ubytek lub uszkodzenie Produktu powstałe od momentu przyjęcia
Produktu do przewozu aż do wydania go Klientowi, jak również za opóźnienie
w przewozie przesyłki.
5. W przypadku wysłania Produktu do Klienta za pośrednictwem przewoźnika
Klient niebędący Konsumentem jest zobowiązany zbadać przesyłkę w czasie i w
sposób przyjęty przy przesyłkach tego rodzaju. Jeżeli stwierdzi, że w
czasie przewozu nastąpił ubytek lub uszkodzenie Produktu, obowiązany jest
dokonać wszelkich czynności niezbędnych do ustalenia odpowiedzialności
przewoźnika.
6. Usługodawca może wypowiedzieć umowę o świadczenie Usługi Elektronicznej
ze skutkiem natychmiastowym i bez wskazywania przyczyn poprzez przesłanie
Usługobiorcy niebędącemu Konsumentem oświadczenia o wypowiedzeniu.
§ 10
POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE PRZEDSIĘBIORCÓW NA PRAWACH KONSUMENTÓW
1. Przedsiębiorca prowadzący jednoosobową działalność gospodarczą
(niniejszy paragraf nie dotyczy spółek handlowych) jest objęty ochroną
przewidzianą Ustawą o prawach konsumenta, pod warunkiem, że Umowa
Sprzedaży, którą zawiera ze Sprzedawcą, nie ma charakteru zawodowego.
2. Osoba prowadząca działalność gospodarczą, o której mowa w pkt 1
niniejszego paragrafu jest objęta ochroną wyłącznie w zakresie:
2.1. niedozwolonych postanowień umownych — tzw. klauzul abuzywnych,
2.2. odpowiedzialności z tytułu rękojmi za wady fizyczne i prawne Produktu,
zgodnie z § 7 Regulaminu,
2.3. prawa odstąpienie od umowy zawartej na odległość, zgodnie z § 8
Regulaminu.
3. Przedsiębiorca, o którym mowa w pkt 1 niniejszego paragrafu traci
uprawnienia z tytułu ochrony konsumenckiej w przypadku, gdy Umowa
Sprzedaży, którą zawarł ze Sprzedawcą posiada charakter zawodowy, który
jest weryfikowany na podstawie wpisu tego przedsiębiorcy w Centralnej
Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej Rzeczypospolitej
Polskiej, w szczególności wskazanych tam kodów Polskiej Klasyfikacji
Działalności.
4. Przedsiębiorcy, o których mowa w pkt 1 niniejszego paragrafu nie są
objęci ochroną instytucjonalną zapewnioną dla Konsumentów przez powiatowych
rzeczników praw konsumenta jak również Prezesa UOKiK.
§ 11
RODZAJ I ZAKRES USŁUG ELEKTRONICZNYCH
1. Usługodawca umożliwia za pośrednictwem Sklepu korzystanie z Usług
Elektronicznych takich jak:
1.1. zawieranie Umów Sprzedaży Produktu,
1.2. prowadzenie Konta w Sklepie,
1.3. wysłanie wiadomości za pośrednictwem Formularza Kontaktowego.
2. Świadczenie Usług Elektronicznych na rzecz Usługobiorców w Sklepie
odbywa się na warunkach określonych w Regulaminie.
3. Usługodawca ma prawo do zamieszczania na stronie internetowej Sklepu
treści reklamowych. Treści te, stanowią integralną część Sklepu i
prezentowanych w nim materiałów.
§ 12
WARUNKI ŚWIADCZENIA I ZAWIERANIA UMÓW O ŚWIADCZENIE USŁUG
ELEKTRONICZNYCH
1. Świadczenie Usług Elektronicznych określonych w § 11 pkt 1 Regulaminu
przez Usługodawcę jest nieodpłatne.
2. Okres na jaki umowa zostaje zawarta:
2.1. umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej polegającej na umożliwieniu
złożenia Zamówienia w Sklepie zawierana jest na czas oznaczony i ulega
rozwiązaniu z chwilą złożenia Zamówienia albo zaprzestania jego składania
przez Usługobiorcę,
2.2. umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej polegającej na prowadzeniu
Konta w Sklepie zawierana jest na czas nieoznaczony. Zawarcie umowy
następuje w chwili wysłania przez Usługobiorcę uzupełnionego Formularza
Rejestracji,
2.3. umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej polegającej na umożliwieniu
wysłaniu wiadomości do Usługodawcy za pośrednictwem Formularza Kontaktowego
zawierana jest na czas oznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą wysłania
wiadomości albo zaprzestania jej wysyłania przez Usługobiorcę.
3. Wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem
teleinformatycznym, którym posługuje się Usługodawca:
3.1. komputer (lub urządzenie mobilne) z dostępem do Internetu,
3.2. dostęp do poczty elektronicznej,
3.3. przeglądarka internetowa,
3.4. włączenie w przeglądarce internetowej Cookies oraz Javascript.
4. Usługobiorca zobowiązany jest do korzystania ze Sklepu w sposób zgodny z
prawem i dobrymi obyczajami mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych i
praw własności intelektualnej osób trzecich.
5. Usługobiorca zobowiązany jest do wprowadzania danych zgodnych ze stanem
faktycznym.
6. Usługobiorcę obowiązuje zakaz dostarczania treści o charakterze
bezprawnym.
§ 13
REKLAMACJE ZWIĄZANE ZE ŚWIADCZENIEM USŁUG ELEKTRONICZNYCH
1. Reklamacje związane ze świadczeniem Usług Elektronicznych za
pośrednictwem Sklepu Usługobiorca może składać za pośrednictwem poczty
elektronicznej na adres: natuart30@gmail.com
2. W powyższej wiadomości e-mail, należy podać jak najwięcej informacji i
okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaj i
datę wystąpienia nieprawidłowości oraz dane kontaktowe. Podane informacje
znacznie ułatwią i przyspieszą rozpatrzenie reklamacji przez Usługodawcę.
3. Rozpatrzenie reklamacji przez Usługodawcę następuje niezwłocznie, nie
później niż w terminie 14 dni od momentu zgłoszenia.
4. Odpowiedź Usługodawcy w sprawie reklamacji jest wysyłana na adres e-mail
Usługobiorcy podany w zgłoszeniu reklamacyjnym lub w inny podany przez
Usługobiorcę sposób.
§ 14
WARUNKI ROZWIĄZYWANIA UMÓW O ŚWIADCZENIE USŁUG ELEKTRONICZNYCH
1. Wypowiedzenie umowy o świadczenie Usługi Elektronicznej:
1.1. wypowiedzeniu może ulec umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej o
charakterze ciągłym i bezterminowym (prowadzenie Konta),
1.2. Usługobiorca może wypowiedzieć umowę ze skutkiem natychmiastowym i bez
wskazywania przyczyn poprzez przesłanie stosownego oświadczenia za
pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: natuart@gmail.com
1.3. Usługodawca może wypowiedzieć umowę o świadczenie Usługi
Elektronicznej o charakterze ciągłym i bezterminowym w przypadku, gdy
Usługobiorca narusza Regulamin, w szczególności, gdy dostarcza treści o
charakterze bezprawnym po bezskutecznym wcześniejszym wezwaniu do
zaprzestania naruszeń z wyznaczeniem odpowiedniego terminu. Umowa w takim
wypadku wygasa po upływie 7 dni od dnia złożenia oświadczenia woli o jej
wypowiedzeniu (okres wypowiedzenia).
1.4. wypowiedzenie prowadzi do ustania stosunku prawnego ze skutkiem na
przyszłość.
2. Usługodawca i Usługobiorca mogą rozwiązać umowę o świadczenie Usługi
Elektronicznej w każdym czasie w drodze porozumienia stron.
§ 15
WŁASNOŚĆ INTELEKTUALNA
1. Wszystkie treści zamieszczone na stronie internetowej pod adresem
www.natuart.pl korzystają z ochrony prawnoautorskiej i (z zastrzeżeniem §
15 pkt 3 oraz elementów zamieszczanych przez
Usługobiorców, wykorzystywanych na zasadzie licencji, przeniesienia
majątkowych praw autorskich lub dozwolonego użytku) są
własnością Moniki Baran wykonującej nierejestrowaną działalność
gospodarczą, miejsce wykonywania działalności oraz adres do doręczeń:
Zajączkowice 2a, 27-425 Waśniów. Usługobiorca ponosi pełną odpowiedzialność
za szkodę wyrządzoną Usługodawcy, będącą następstwem użycia jakiejkolwiek
zawartości strony www.natuart.pl, bez zgody Usługodawcy.
2. Jakiekolwiek wykorzystanie przez kogokolwiek, bez wyraźnej pisemnej
zgody Usługodawcy, któregokolwiek z elementów składających się na treść
oraz zawartość strony www.natuart.pl stanowi naruszenie prawa autorskiego
przysługującego Usługodawcy i skutkuje odpowiedzialnością cywilnoprawną
oraz karną.
3. Wszystkie nazwy handlowe, nazwy Produktów, nazwy firm i ich logo użyte
na stronie internetowej Sklepu pod adresem www.natuart.pl należą do ich
właścicieli i są używane wyłącznie w celach identyfikacyjnych. Mogą być one
zastrzeżonymi znakami towarowymi. Wszystkie materiały, opisy i zdjęcia
prezentowane na stronie internetowej Sklepu pod adresem www.natuart.pl
użyte są w celach informacyjnych.
§ 16
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1. Umowy zawierane poprzez Sklep zawierane są zgodnie z prawem polskim.
2. W przypadku niezgodności jakiejkolwiek części Regulaminu z obowiązującym
prawem, w miejsce zakwestionowanego przepisu Regulaminu zastosowanie mają
właściwe przepisy prawa polskiego.
3. Wszelkie spory wynikłe z Umów Sprzedaży między Sklepem, a Konsumentami
będą rozstrzygane w pierwszej kolejności na drodze negocjacji, z intencją
polubownego zakończenia sporu, z uwzględnieniem ustawy o pozasądowym
rozwiązywaniu sporów konsumenckich. Jeśli jednak nie byłoby to możliwe, lub
też byłoby niesatysfakcjonujące dla którejkolwiek ze stron, spory będą
rozstrzygane przez właściwy sąd powszechny, zgodnie z pkt 4 niniejszego
paragrafu.
4. Sądowe rozstrzyganie sporów:
4.1. ewentualne spory powstałe pomiędzy Usługodawcą, a Usługobiorcą
(Klientem) będącym jednocześnie Konsumentem lub podmiotem, o którym mowa w
§10 Regulaminu, zostają poddane sądom właściwym zgodnie z przepisami
kodeksu postępowania cywilnego z dnia 17 listopada 1964 r.,
4.2. ewentualne spory powstałe pomiędzy Usługodawcą, a Usługobiorcą
(Klientem) niebędącym jednocześnie Konsumentem, o którym mowa w §9
Regulaminu, zostają poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę
Usługodawcy.
5. Klient będący Konsumentem ma również prawo do skorzystania z
pozasądowych sposobów rozstrzygania sporów w szczególności poprzez złożenie
po zakończeniu postępowania reklamacyjnego wniosku o wszczęcie mediacji lub
wniosku o rozpatrzenie sprawy przez sąd polubowny (wniosek można pobrać na
stronie internetowej http://www.uokik.gov.pl/download.php?plik=6223). Wykaz
Stałych Polubownych Sądów Konsumenckich działających przy Wojewódzkich
Inspektoratach Inspekcji Handlowej dostępny jest na stronie internetowej:
http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq596. Konsument może skorzystać
także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów
lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona
konsumentów. Pozasądowe dochodzenie roszczeń po zakończeniu postępowania
reklamacyjnego jest bezpłatne.
6. Konsument w celu polubownego rozwiązania sporu może w szczególności
złożyć skargę za pośrednictwem platformy internetowej ODR (Online Dispute
Resolution), dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.